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quarta-feira, 13 de julho de 2011

A Garland of Pure Vaisnava Truths

Hare Krsna Hare Krsna Krsna Krsna Hare Hare Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare

Jaya Srila Prabhupada !!!Srila Gurudeva Ki Jaya !!!




Vaisnava-Siddhanta-Mala (A Garland of Pure Vaisnava Truths) BY
SRILA SACCIDINANDA
BHAKTIVINODA THAKURA
A Garland of Vaishnava Truths

Srila Sac-cid-ananda Bhaktivinoda Thakura published the book Vaishnava-Siddhanta-Mala in the year 1892 from Calcutta, West Bengal, India.

There is an intimate relationship between the swan and the lotus stem. So the comparison is very appropriate: without becoming a swan, or paramahamsa, one cannot enter into the network of the lotus feet of the Lord. As stated in the Brahma-samhita, the mental speculators, even by dint of learned scholarship, cannot even dream of the Absolute Truth by speculating over it for eternity. The Lord reserves the right of not being exposed to such mental speculators. And because they cannot enter into network stem of the lotus stem of the Lord, all material speculators differ in conclusions, and at the end they make a useless compromise by saying, "as many conclusions, as many ways," according to one's own inclination. (yatha-rucam). But the Lord is not like a shopkeeper trying to please all sorts of customers in the mental speculator exchange. The Lord is what He is, the Absolute Personality of Godhead, and He demands absolute surrender unto Him only. The pure devotee, however, by following the ways of previous acaryas, or authorities, can see the Supreme Lord through the transparent medium of a bona fide spiritual master (anupaçyanti). The pure devotee never tries to see the Lord by mental speculation, but by following in the footsteps of the acaryas (mahajano yena gataù sa panthah [Cc. Madhya 17.186]). Therefore there is no difference of conclusions amongst the Vaisnava acaryas regarding the Lord and the devotees. Lord Caitanya asserts that the living entity (jiva) is eternally the servitor of the Lord and that he is simultaneously one with and different from the Lord. This tattva of Lord Caitanya's is shared by all four of the Vaisnava school (all accepting eternal servitude to the Lord even after salvation), and there is NO authorized Vaisnava acarya who thinks of the Lord and himself as one.



Tradução eletronica =




Vaisnava-Siddhanta-Mala (A Garland of Pure Verdades Vaisnava) BY SRILA SACCIDINANDA BHAKTIVINODA THAKURA A Garland de Verdades Vaishnava
Srila Sac-cid-ananda Bhaktivinoda Thakura publicou o livro Vaishnava-Siddhanta-Mala no ano de 1892 de Calcutá, Bengala Ocidental, na Índia.
Há uma relação íntima entre a cisne eo caule de lótus. Assim, a comparação é muito apropriado: sem se tornar um cisne, ou paramahamsa, não se pode entrar na rede dos pés de lótus do Senhor. Como se afirma no Brahma-Samhita, os especuladores mental, até mesmo por força de bolsa aprendeu, não pode sequer sonhar com a Verdade Absoluta especulando sobre ele para a eternidade. O Senhor se reserva o direito de não ser exposto a tais especuladores mental. E porque não pode entrar em tronco de rede do caule do lótus do Senhor, todos os especuladores materiais diferem nas conclusões, e no final eles fazem um compromisso inútil, dizendo: "como muitas conclusões, como muitas formas", segundo a própria inclinação própria (Yatha-rucam). Mas o Senhor não é como um comerciante tentando agradar a todos os tipos de clientes na troca especulador mental. O Senhor é o que Ele é, a personalidade absoluta de Deus, e Ele exige entrega absoluta a Ele somente. O devoto puro, no entanto, seguindo os caminhos da acaryas anterior, ou autoridades, pode ver o Senhor Supremo através do meio transparente de um mestre espiritual fidedigno (anupaçyanti). O devoto puro nunca tenta ver o Senhor pela especulação mental, mas seguindo os passos do acaryas (mahajano yena gataù sa panthah [Cc. Madhya 17,186]). Portanto, não há diferença de conclusões entre os acaryas Vaisnava sobre o 
Senhor e os devotos. Senhor Caitanya afirma que a entidade viva (jiva) é eternamente o servo do Senhor e que ele é, simultaneamente, uma com e diferente do Senhor. Este tattva do Senhor Caitanya é compartilhado por todos os quatro da escola Vaisnava (todos servidão eterna aceitando ao Senhor, mesmo depois da salvação), e não há autorizada Vaisnava acarya que pensa do Senhor ea si mesmo como um só.

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